onsdag den 25. maj 2011

Livets træ, den stolte fugl og genbrugsmis

Den stolte fugl
Hård avis kugle formes som hovedformsbasis, og sættes på pinden først.
Stanniol vikles hårdt om avisen og fæstnes evt med malertape. Det er godt at forme en lille skulder, hvorpå tøjet  senere kan fæstnes.
Ansigtstræk formes i stanniol og fæstnes på hovedet enten med limpistol eller malertape. Bomuldsstrimler pensles med Paverpol skulpturlim og vikles om dukkehovedet små detaljer små stofstykker. Der tørres så med hårtørrer. Hår, øjne og dragt  limes på. Og så er der ellers frit løb med dekorationer og vildskab.


Genbrugsmis
En lille sød mis lavet af genbrugsmaterialer, ReMida style. (http://www.remida.dk/default.asp?ID=50010200014)
Materialer: CD cover, disketter, skolemælkelåg, dåsedimser, rør fra mentos-slik, en pind, rød ståltråd, og ikke mindst limpistol til at samle det hele med.

Livets træ
Livetstræ har jeg lavet ved først at forme et træ af sølvpapir og derefter beklædt det med stofstykker penslet/dyppet i Paverpol. Bladene er lavet af ståltrå beklædt med et tyndt silkestof dyppet i paverpol. Slangen er lavet ligeledes med sølvpapir indeni og farvet silkestof udenpå. Da det var tørt, har jeg malet med bronchefarve, blå+sort på ravnehovedet, samt øjne på både ravnen og slangen. Dette er en opgave jeg gik i gang med uden noget forudgående mål. Jeg valgte at lade intiutionen få magten og jeg synes faktisk det er blev en hel terapeutisk aktivitet, som udtrykke de følelser jeg havde inden i mig den dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar