fredag den 19. marts 2010

I. Jeg havde egentligt ikke ret meget lyst til at gå i gang med opgaven. Jeg havde haft disse afrikanske figure i tankerne og jeg måtte jo i gang, og da jeg først startede var det ikke med den store entusiasme. Som tegneprocessen skred frem blev jeg mere grebet af tegningen og fordybede mig i at ligge skygger og prøve på at give figurene form og karakter. Så selvom jeg startede lidt modvilligt, så endte det godt og jeg er tilfreds med min tegning. Jeg synes dog at jeg skulle ha opstillet mit motiv anderledes, så der kom flere skygger, det kan være at jeg laver en tegning mere… måske.

II. Det er vigtigt at udvikle og stimulere sine sanser og ved at se udvikles æstetiske, form og visuelle sanser. Ens følelser og tanker kan blive udfordret, f.eks enten ved at man kan li eller ikke li sit billed, og det påvirker måske ens selvværd. Motorikken bliver trænet ved selve tegnehandlingen og sproget kan også udvikles hvis man taler om sin eller andres tegninger. Fordybelsen i at tegne er også godt for koncentrationsevnen. Derfor er det godt at bruge tegning som en aktivitet i pædagogisk arbejde, netop fordi det kan være med til at udvikle den enkelte borger på mange måder.

III. Man kan igennem tegning og malerier udtrykke kulturen. Hvem har ikke en fornemmelse af kulturen når man ser på f.eks. gamle skagens billeder.Der er sikkert mere, men det kan jeg ikke lige komme på 
Post reply

1 kommentar:

  1. Hej Anne Mie
    Wauw, nogle flotte tegninger.
    Knus Laurikke

    SvarSlet